Existeixen quatre paradigmes o models educatius per a la integració de les tic en el currículum d'una banda tenim el primer denominat paradigma conductista, consisteix en màquines d'aprendre conductes, mesurables, observables i quantificables. El segon mètode és el paradigma cognitiu que serveix per a un organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius, el tercer tenim l'ambientalista que és l'escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient i l'últim és el paradigma constructivista:
1.PARADIGMES EDUCATIUS:
PARADIGMA CONDUCTISTA: L’esser humà aprèn conductes que son mesurables i observables i quantificables.
PARADIGMA COGNITIU Aprenen en processos cognitius i afectius.
PARADIGMA AMBIENTALISTA Segons l’àmbit on estem ens condiciona a l’hora d’aprendre.
PARADIGMA CONSTRUCTIVISTA: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.
2. IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L'ENSENYAMENT
-El currículum es considera tancat i obligatori
- Els 4 paradigmes que hem vist precisa es continguts i objectius
- Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques mes simples.
-L'avaluació dels resultats es centra en el producte final, sense tenir en compte el procés, es un aspectes negatius
-La motivació esta depèn de reforços externs.
3.EVOLUCIÓ DEL MODEL D'ESENYANZA-D'APRENENTATGE.
APRENENTATGE PER ADQUIRIR CONEIXEMENTS.
-El professor transmet la informació
-El control de l’aprenentatge esta en mans del professor
- Els continguts estan centrats en el currículum
-El paper del professor es ensenyar i transmetre coneixements
- El paper del alumnat es adquirir-los
APRENENTAGE COM CONSTRUCCIÓ DE SIGNIFICAT
-L’avaluació es centra en el procés d’aprenentatge, avaluació continua, no final
-El paper del professor és intervindre en l’aprenentatge de l’alumne
-L'alumne com subjecte autònom, el control de l’aprenentatge esta en les seues mans des del principi
-L’aprenentatge es concep com recerca activa i constructiva
- Importem els continguts però també els processos.
4. PRINCIPIS GENERALS PER A LA INTEGRACIÑO DE LES TIC.
-Qualsevol tipus de mitja, de del mes complex fins al mes elemental ha d'estar justificar.
-L’aprenentatge no depèn del mitja sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
-Abans de plantejar-nos que mitja utilitzen hem de plantejar-nos per a qui, com ho anem a usar i que pretenem.
PARADIGMA CONDUCTISTA: L’esser humà aprèn conductes que son mesurables i observables i quantificables.
PARADIGMA COGNITIU Aprenen en processos cognitius i afectius.
PARADIGMA AMBIENTALISTA Segons l’àmbit on estem ens condiciona a l’hora d’aprendre.
PARADIGMA CONSTRUCTIVISTA: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge.
2. IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L'ENSENYAMENT
-El currículum es considera tancat i obligatori
- Els 4 paradigmes que hem vist precisa es continguts i objectius
- Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques mes simples.
-L'avaluació dels resultats es centra en el producte final, sense tenir en compte el procés, es un aspectes negatius
-La motivació esta depèn de reforços externs.
3.EVOLUCIÓ DEL MODEL D'ESENYANZA-D'APRENENTATGE.
APRENENTATGE PER ADQUIRIR CONEIXEMENTS.
-El professor transmet la informació
-El control de l’aprenentatge esta en mans del professor
- Els continguts estan centrats en el currículum
-El paper del professor es ensenyar i transmetre coneixements
- El paper del alumnat es adquirir-los
APRENENTAGE COM CONSTRUCCIÓ DE SIGNIFICAT
-L’avaluació es centra en el procés d’aprenentatge, avaluació continua, no final
-El paper del professor és intervindre en l’aprenentatge de l’alumne
-L'alumne com subjecte autònom, el control de l’aprenentatge esta en les seues mans des del principi
-L’aprenentatge es concep com recerca activa i constructiva
- Importem els continguts però també els processos.
4. PRINCIPIS GENERALS PER A LA INTEGRACIÑO DE LES TIC.
-Qualsevol tipus de mitja, de del mes complex fins al mes elemental ha d'estar justificar.
-L’aprenentatge no depèn del mitja sinó fonamentalment de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.
-Abans de plantejar-nos que mitja utilitzen hem de plantejar-nos per a qui, com ho anem a usar i que pretenem.
-Per les tic
-Cap mitja funciona en el buit, sinò en un context complex.
- El mitjans son transformadors de la realitat.
5 NOUS ROLS DEL PROFESSORAT
-Dissenyadors, el professor es un dissenyador, s’encarrega de generar continguts,
-Avaluadors, ha de veure i avaluar les tics de forma adequada, per a treballar segons el nivells d’aprenentatge.
-Cap mitja funciona en el buit, sinò en un context complex.
- El mitjans son transformadors de la realitat.
5 NOUS ROLS DEL PROFESSORAT
-Dissenyadors, el professor es un dissenyador, s’encarrega de generar continguts,
-Avaluadors, ha de veure i avaluar les tics de forma adequada, per a treballar segons el nivells d’aprenentatge.
Figura: tipus d’aprenentage Revuelta i Perez (2009)
-Consultors d'informació, sempre estan buscant informació, seleccionar-la i ver qual és la mes correcta segons la seua necessitat
-Orientadors, el professor ha d'orientar a l’alumne en quin camí a d’aprendre en aquest coneixent orientar de que ha de millorar.
-Avaluadors de forma continua, ha d’anar el contingut que va elaborant l'alumne, osiga el procés d’aprenentatge.
-Consultors d'informació, sempre estan buscant informació, seleccionar-la i ver qual és la mes correcta segons la seua necessitat
-Orientadors, el professor ha d'orientar a l’alumne en quin camí a d’aprendre en aquest coneixent orientar de que ha de millorar.
-Avaluadors de forma continua, ha d’anar el contingut que va elaborant l'alumne, osiga el procés d’aprenentatge.
6
DIMENSIONS DE L'ALFABETITZACIÓ
Figura: Dimensiones de la
alfabetitació digital.
INVESTIGADORA: L’ús de les eines tic per a la investigació i el treball acadèmic.
CRITICA: Capacitat per avaluar de forma critica els beneficis i costos de les tic
PLA DE PUBLICACIÓ: Habilitat per difondre i publicar informació
RECURSOS Coneixements de formes i mètodes d’accés a recursos informacional.
TECNOLOGIES INCIPIENTS: Capacitat per a comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents
SOCIOESTRUCTURAL Comprensió de la situació i producció de la informació, no serà igual l’utilització segons el contexte.
EINES Coneixements i l’ús del programari i programes multimèdia, hem de tindre clar quines eines existeixen per a la producció multimèdia.
INVESTIGADORA: L’ús de les eines tic per a la investigació i el treball acadèmic.
CRITICA: Capacitat per avaluar de forma critica els beneficis i costos de les tic
PLA DE PUBLICACIÓ: Habilitat per difondre i publicar informació
RECURSOS Coneixements de formes i mètodes d’accés a recursos informacional.
TECNOLOGIES INCIPIENTS: Capacitat per a comprendre les innovacions tecnològiques i per prendre decisions intel·ligents
SOCIOESTRUCTURAL Comprensió de la situació i producció de la informació, no serà igual l’utilització segons el contexte.
EINES Coneixements i l’ús del programari i programes multimèdia, hem de tindre clar quines eines existeixen per a la producció multimèdia.
AMPLIACIÓ:
No hay comentarios:
Publicar un comentario