En aquest post anem a tractar el que es una webquest i una caça del tresor, les partes que tenem i posarem uns exemple per a que quede clar:

Una sèries de passos que hem de fer, per a crear una activitat:
- Una forma d'utilitzar didàcticament internet. de forma guiada,l'alumne pot
- Una activitat de cerca d'informació de forma guiada. L'alumnes fa
- L'activitat se centra en l'ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en
- Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
- El docent orienta tot el procés.
- És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut,
- Es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
Webquest a llarg termini
- Es dissenya per a ser realitzat en una setmana o un mes de classe.
- Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una
PARTS D'UNA WEB QUEST
- Introducció. Presenta el plantejament de la Webquest a tot el grup.
- Tasca. S'identifica amb l'objectiu final de la Webquest: Allò que s'ha d'elaborar
- Procés. On s'indiquen les activitats i passos que s'han de realitzar i
- Avaluació. On s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es
- Conclusió. Apareixen les reflexions finals.
- Orientacions per al professor. Apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest
EXEMPLES D'UNA WEBQUEST
http://webquest.xtec.cat/httpdocs/wqunionflag/index.htm
http://www.xtec.cat/lbartron/WQCiutadania/portada.htm
http://sites.google.com/site/cuidemelplaneta/home
http://www.xtec.cat/nalart/coleccio/compostatge/index.htm
https://sites.google.com/site/alumnesmoguts/home/
http://www.xtec.cat/lmonteis/wqplato/
FONT BIBLIOGRÀFICA: http://webquest.xtec.cat/enlla/ en aquesta pàgina podem
trobar moltes exemples de webquest.
DEFINICIÓ DE CAÇA DEL TESORO
- La caça del tresor són una sèrie de preguntes i una llista d'adreces o
- Existeix una pregunta final que serveix per a poder integrar tot els coneixements
- Són una eina TIC excel·lent per a utilitzar-se en el saló de classes sota el
- Presenta l'avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense Internet per a açò
EXEMPLES CAÇA DEL TRESOR
- Títol: Bacteris amics o enemics?
Enllaç: http://www.telefonica.net/web2/colegiomaristasanjose/th/bacterias3eso/
index.html
- Títol: Additius Cal veure el que mengem
Enllaç: http://www.telefonica.net/web2/colegiomaristasanjose/th/aditivos/index.htm
- Títol: Aprenc a navegar%o2026 pel club de lectors de Kirico.
Enllaç: http://fzayas.com/cazas/cazakirico.pdf

- Totes les imatges esten tretes d'ací.
AMPLIACIÓ:
APLICAT A UN CAS REAL:
Gràcies a la webquest, serà com si tinguerem un suro per al fet que l'aumne sapiga accedir a tots el recursos que és penjan. Un advantatge és que l'alumne treballarà de forma utonònoma, ja que plantejem una webquest amb una finalitat, per exemple a curt termini, nosaltres fem la webquest per a realitzar-l'en dues sessions... per exemple per explicar el que es fa quan és estiu, i els riscos que hi ha, per exemple que han de posar-se ulleres, un gorro per a protegir-se dl sol....
En canvi si a l'aula fem una webquest a llarg termini, per exemple a la meua classe, faria que els alumnes hem fariem un video i el punjaran a youtube els
continguts que han aprés.
continguts que han aprés.
Per exemple una webquest dels mitjans de trasnports, en la introducció diem per que anem a tractar
aquest tema, quina importància te'l tema dins del curriculum, la tasca explicarem per
exemple el(producte final) que han de saber emprar, és el que vuic que el meus
alumnes sapiguen, per exemple qui és el mitjan de transport més ràpid, quins
mitjans de transport van per el mar...
En l'avalació els alumnes tindran una rúbrica d'avaluació, per exemple, és capaç
d'identificar els mitjans de trasport que vam per l'aire...
El que jo faria a l'aula saria una webquest de la Semana Santa ja que serà proximament, els alumnes hauriem de fer una sèrie de tasques, per exemple hauran de buscar els diferents passos que eixen en la procesió per exemple, la veronica, el nazareno... hauran de cercar informació i ir realitzan les tasques . En la tasca final hauran de fer un video sobre el que han aprés de la Setmana Santa.
Exemple de webque per a setmana santa
Diferència entre webquest i caça del tresor:
En canvi en la caça del tresor, serien preguntes clares, també farem una pregunta final
per exemple, els qui estacions de l'any tenim? quin és l'estació on estem ara?
un advantagte que et , és que no nevesitem internet per a usar-la
En este video podeu vore com es crea una caza del tresor, pas a pas, pense que està molt be explicat.
En aquest video que he trobat, ens explica el que és una webquest i les parts que té d'una manera interactiva, ja que son alumnes de magisteri de primària i l'han fet de forma de pelicula animada per a que els seus alumnes es comprenguem mijor:
En aquestos enllaços podeu vore qual és la diferència entre webquest i caça del tresor, i les seus parts que té.
A més vos he posat un enllaç que porta a una webquest de educació física feta per docents, per a que pugau vore un exemple real, en aquest enllaç també podeu vore més exemples:
Exemple webquest educació física
Diferència Webquest i cça del tresor
Parts d0una web quest i parts d'una cça del tresor
En aquesta presentació de caça del tresor, el que podem veure es com disenyar-la pas a pas, es a dir, al començament trobem una introducció del que és la caça del tresor, i l'aprenentgae colaboratiu, també podem veure una taula de rubrica d'avaluació explicada, et pot servir com a exemple per a realitzar la nostra:
En aquesta presentació podeu vore un exemple de webquest per a educació primaria, del curs de 1º de parimaria i del area de coneixement del medi, el que podeu trobar ací es una serie de tasques, com per exemple un de les tasques és que investiguem sobre les diferentes parts del cos, cada grup tendrà asignat una part del cos diferent.
També podeu vore una rubrica d'avalaució, per a vore i ha entés les diferents parts del cos.
Per altra parts en la guia docent el que trobem és com desenvolupar aquesta web quest, i també trobem les competències que desenvolupa l'alumne a l'hora de fer la webquest:
No hay comentarios:
Publicar un comentario