lunes, 24 de marzo de 2014

tema 5







En aquets post, anem a tractar sobre les difereències entre la web 2.0 i la 1.0, tambér parlarem de la aplicació educativa d'elles:




 

DIFERÈNCIES ENTRE LA WEB 1.0 I LA WEB 2.0 

 
La Web 1.0 presenta les següents característiques: 


  • - Pàgines Web estàtiques
  • - Els continguts són produïts pel Webmaster
  • - L'arquitectura de treball és client servidor
  • - Visualització de continguts mitjançant un navegador Web
  • - L'usuari solament pot llegir el contingut
  • - És necessari tenir un programa client instal·lat en el PC.
La Web 2.0 presenta les següents característiques. 



  • - Gran interacció entre els usuaris
  • - La plataforma de treball és la pròpia pàgina Web ( no és necessari tenir instal·lat un programa client en el pc)
  • - Contingut dinàmic
  • - Visualització mitjançant navegador, lector RSS.
  • - L'escriptura Web és compartida.
  • - La unitat mínima de contingut és el post o article
  • - Tots són autors de la informació.
APLICACIONS DE LA WEB 2.0 
 
Aplicacions de la Web 2.0 segons l'activitat a la qual es destina 


  • - Per expressar-se, crear i publicar: Blogs i Wikis 

  • - Per compartir, publicar i buscar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del.lici.ous, SlideShare 

  • - Xarxes Socialñes: Second Life, Twitter, Facebook. 

  • - Per accedir a informació d'interès 
 
IMPLICACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0

  • - És un espai horitzontal i ric en fonts d'informació. 

  • - Està orientat al treball autònom i col·laboratiu 

  • - Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal. 

  • - Permet investigar i compartir recursos, crear coneixement i aprendre. 

  • - Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupales 

  • - Hi ha més interès i motivació. 

  • - Permet elaborar materials (solament o en grup), compartir-los i sotmetre'ls als comentaris dels lectors. 

  • - Ofereix espais on-line per a la publicació dels continguts. 

  • - Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació. 
  • - Millora competències digitals (buscar, processar i comunicar) 

  • - Creació i gestió de xarxes de centres i professors. 





AMPLIACIÓ:





APLICAT A UN CAS REAL:

Desde el meu punt de vista pense que gràcies a la web 2.0 nosaltres com a docentes tenim la posibilitat de oferir als nostres alumnes una gran quantitat de documents i recursos en la web, es  a dir, els alumnes no necessiten tindre un ordinador propi per accedir  al campus virtual o al blog, simplement necesitaran una conxexió a internet i podran disposar de totes les beneficis que ofereix.

A l'aula el que faria com a mestra sèria, la creació d'un grup tancat de facebook on poder compartit arxius de la classe, al igual que en el blog, també el tindre i podrem posar les recursos interesants per als alumnes, per exemple, a l'area de matemàtiques, el que farem serà que els alumnes han de buscar trucos per a aprendre les tables de multiplicar, per exemple, ací tindriem un exemple d'un alumnes que ha trobat un truco per a aprendre la tabla de multiplicar del 9:



Gràcies a la web 2.0 utilitzariem un aprenentgate autònom, a més que també serà motivador.



En aquestos videos podeu vore les diferencies entre la web 1.0 i la 2.0:



Ací podeu vore una presentació entre les diferencies entre la web 1.0 i 2.0:


No hay comentarios:

Publicar un comentario